International
Wir verwenden Cookies und Analysetools, um die Nutzerfreundlichkeit der Internetseite zu verbessern und passende Werbung von watson und unseren Werbepartnern anzuzeigen. Weitere Infos findest Du in unserer Datenschutzerklärung.
The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge is seen, in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

China hat jetzt die längste Meeresbrücke der Welt 



In China stehen schon jetzt einige der längsten Brücken der Welt, wie ein Blick auf die Liste der Top 15 gemäss Wikipedia zeigt:

Die 15 längsten Brücken der Welt

Bild

Bild: Screenshot Wikipedia

Jetzt steht ein weiteres chinesisches Mega-Infrastruktur-Projekt kurz vor der Eröffnung: Die Hong-Kong-Zhuhai-Macau Brücke. Sie verbindet Hong Kong mit Macau und wird die Reisezeit zwischen der Finanzmetropole und dem Spielerparadies um die Hälfte verkürzen. Und: Sie ist neu die längste Meeresbrücke der Welt. Das Bauwerk wird Hongkong, Macau, Zuhai und den westlichen Teil des Perlflussdeltas verbinden.

Über 55 Kilometer zieht sich das neue Mega-Projekt von Hong Kong bis nach Macau.

The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge is seen, in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Der Hauptteil der Brücke beträgt 23 Kilometer. Hier ein Blick von Lantau Island auf das Bauwerk.

epa06338160 A section of the Hong Kong-Zhuhai-Macau bridge spans across the Pearl River Delta as seen from Lantau Island in Hong Kong, China, 18 November 2017 (issued 19 November 2017). A former laboratory technician in Hong Kong pleaded guilty on 17 November to two counts of using false instruments to produce reports on concrete cubes intended for the multibillion-dollar bridge, between 2012 and 2015. The bridge is scheduled to open to traffic in 2018.  EPA/JEROME FAVRE

Bild: EPA/EPA

Die Reisezeit zwischen Hong Kong und Macau soll sich bei einer Fahrt über die Brücke halbieren.

Cars drive on the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Pendler schaffen damit die Strecke von Hong Kong ins Spielerparadies in rund einer Stunde.

In this Sept. 10, 2014, photo, pedestrians cross the road in the Hong Kong shopping district of Mongkok during rush hour. On packed subways and crowded streets, billions of people worldwide participate in a short-distance population shift twice a day: the rhythmic ritual of the daily commute to and from work. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Die Brücke ist alleine für den Autoverkehr vorgesehen. 

Workers clean the surface on the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Die Karte der neuen Verbindung:

A map of the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge is seen, in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Die Brücke besteht aus sechs Spuren und insgesamt vier Tunnels – einer davon unter Wasser.

Undersea tunnel of the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge is seen, in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Zudem wurden vier künstliche Inseln gebaut, um die Verbindung zu unterstützen.

epa05969615 General view of the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge construction site in Zhuhai, Guangdong province, China on 17 May 2017. The Hong Kong–Zhuhai–Macau Bridge is an ongoing construction project which consists of a series of bridges and tunnels crossing the Lingdingyang channel that will connect Hong Kong, Macau and Zhuhai, three major cities on the Pearl River Delta in China. The final tunnel joint having been installed on 02 May 2017. The 50 kilometers link is expected to cost of 10.6 billion US dollars or 9.53 billion euros. With its length, it would become one of the landmarks within the area. Construction formally began on 15 December 2009. The last bridge tower was erected on 02 June 2016. The last straightened-element of the 4860 meter long immersed tunnel was installed on 12 July 2016. Originally set to be opened to traffic on 15 October 2016 the project is at least a year late and now is due to open in December 2017.  EPA/Aleksandar Plavevski

Bild: EPA/EPA

420'000 Tonnen Stahl wurden für den Bau benötigt.

The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge is seen, in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Damit liesse sich 60-mal der Eiffelturm bauen.

Eiffelturm

Bild: Flickr

Täglich sollen 40'000 Autos über die Brücke fahren. Zudem verbinden Shuttle-Busse im 10-Minuten-Takt die Städte miteinander.

A boat sails near the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Wie viel das Bauwerk kostet, ist unklar. In lokalen Medien wird die Summe von rund 15 Milliarden Dollar herumgereicht.

epa05298689 Construction work takes place on the Hong Kong Link Road, part of the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge (HZMB) in Hong Kong, China, 11 May 2016. When completed, the 12 km long Hong Kong Link Road will connect the HZMB Main Bridge at the Hong Kong Boundary Crossing Facilities, situated near the Hong Kong International Airport. As the project, a series of bridges and tunnels 50 km long, is not yet completed, there is no final figure on the total cost.  EPA/JEROME FAVRE

Bild: EPA/EPA

Das Mega-Projekt ist nicht unumstritten: Korruption, hohe Kosten, Sicherheitsmängel (zwei Bauarbeiter starben bei dem Bau) und Verzögerungen (die Strecke sollte ursprünglich 2015 eröffnet werden) machten den Verantwortlichen zu schaffen.

epa05969621 A man prepares for work on the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge construction site in Zhuhai, Guangdong province, China on 17 May 2017. The Hong Kong–Zhuhai–Macau Bridge is an ongoing construction project which consists of a series of bridges and tunnels crossing the Lingdingyang channel that will connect Hong Kong, Macau and Zhuhai, three major cities on the Pearl River Delta in China. The final tunnel joint having been installed on 02 May 2017. The 50 kilometers link is expected to cost of 10.6 billion US dollars or 9.53 billion euros. With its length, it would become one of the landmarks within the area. Construction formally began on 15 December 2009. The last bridge tower was erected on 02 June 2016. The last straightened-element of the 4860 meter long immersed tunnel was installed on 12 July 2016. Originally set to be opened to traffic on 15 October 2016 the project is at least a year late and now is due to open in December 2017.  EPA/Aleksandar Plavevski

Bild: EPA/EPA

Andere Diskussionen gab es um Lizenzen: Da in Hongkong im Gegensatz zu Chinas Festland Linksverkehr herrscht, benötigen Fahrer zwei verschiedene Fahrlizenzen, um die Brücke nutzen zu dürfen.

A woman walks on the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge in Zhuhai city, south China's Guangdong province, Wednesday, March 28, 2018. The Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge, the world's longest cross-sea project, which has a total length of 55 kilometers. The main section includes 23 kilometers of bridges, 6.7 kilometers of tunnels, and two artificial islands. (AP Photo/Kin Cheung)

Bild: AP/AP

Die Errichtung der Brücke ist Teil eines Plans der staatlichen chinesischen Entwicklungs- und Reformkommission (NDRC), der vorsieht, dass bis 2020 Hongkong und Macau zu einem bedeutenden Wirtschaftszentrum verschmelzen.

epa05733098 Construction work takes place on the Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge (HZMB) in Hong Kong, China, 20 January 2017. This 9 km-long section of the bridge is being built by two subsidiaries the French company Bouygues Construction. The HZMB project is a series of bridges and tunnels 50 km long which will connect Hong Kong with Macau and the city of Zhuhai in mainland China when completed.  EPA/JEROME FAVRE

Bild: EPA/EPA

(meg)

Wenn Millionen kommen, ist es Massentourismus

Das könnte dich auch interessieren:

«Sorry, ich muss heute noch fahren» – aus dem Leben eines Rollstuhlfahrers

Link zum Artikel

Die Neue meines Ex ist ein Baby mit Balkanslang und Billig-Mini

Link zum Artikel

Das? Das ist nur die wohl umfangreichste Schatzkarte aller bisherigen Zeiten

Link zum Artikel

8 Dinge, die jeden Schweizer aus der Fassung bringen. Garantiert!

Link zum Artikel

Abonniere unseren Newsletter

4
Bubble Weil wir die Kommentar-Debatten weiterhin persönlich moderieren möchten, sehen wir uns gezwungen, die Kommentarfunktion 48 Stunden nach Publikation einer Story zu schliessen. Vielen Dank für dein Verständnis!
4Alle Kommentare anzeigen
    Alle Leser-Kommentare
  • Donald 05.04.2018 14:30
    Highlight Highlight Das mit der verkürzten Reisezeit stimmt nur bedingt. Von Zentrum zu Zentrum ist man im Vergleich zur Fähre nicht wirklich schneller. Die Fähren können den direkten Weg beihnahe ohne Hindernis fahren und haben Geschwindigkeiten bis zu 90km/h.
  • Hardy18 05.04.2018 12:18
    Highlight Highlight Einfach machen statt labern. Das mag ich so an dem Land. Magnetschwebebahn, Gebäude usw... und hier zulande braucht man ein Baugesuch für ein Spielhäuschen im Garten. 🤦🏼‍♂️
  • Luca Brasi 05.04.2018 10:05
    Highlight Highlight Und Berlin hat bis heute seinen Flughafen nicht gebaut. 😂
    • RETO1 06.04.2018 00:22
      Highlight Highlight das können die Chinesen:
      Brücken bauen
      den Zugang um Internet kappen
      na bravo

Killersatelliten, Laser und «Rods from God» – reale und fiktive Waffen im Weltraum

Bis jetzt kennen wir Krieg im Weltall nur aus Science-Fiction-Filmen – darum denken wir an Gefechte mit Laserkanonen und Ähnliches. Doch in Wahrheit ist es schon längst soweit: Es gibt kaum mehr einen Krieg, bei dem nicht im Weltraum stationierte Systeme beteiligt sind. Es sind Satelliten, die mit GPS, drahtloser Kommunikation und exakten Wettervorhersagen zum Teil entscheidende Informationen liefern. Es handelt sich um ähnliche Dienste, wie wir sie im Alltag ganz unspektakulär und …

Artikel lesen
Link zum Artikel