Die Dutch Royal Airlines (KLM) wollte am Wochenende mit einem Facebook- und Twitter-Post den Pride Day in Amsterdam feiern.
It doesn't matter who you click with. Happy #PrideAmsterdam 🏳️🌈 pic.twitter.com/ZTBHvCx1Pp
— Royal Dutch Airlines (@KLM) 5. August 2017
«It doesn't matter who you click with», schreibt die Airline dazu. Doch das Bild spricht eine ziemlich eindeutige Sprache. Wirklich «klicken» tut es nur mit einer Kombination.
— Eric (@MrMcQue) 7. August 2017
Es dauerte nicht lange, bis das Netz auf den Fail der KLM aufmerksam wurde. Genüsslich wurde das Versagen der niederländischen PR-Abteilung ausgeschlachtet.
Really? pic.twitter.com/cfdBJrOf11
— Taryn Elizabeth (@EmpressTaryn) 7. August 2017
That picture seems to indicate that it does matter, though.
— J Maez (@MamaMaez) 7. August 2017
Beavis and Butthead was too progressive for its time. pic.twitter.com/QJ3mM8DtLj
— Bite (@IrishBites) 7. August 2017
Lol #getagrip it's the biggest marketing fail. 2 of the 3 Choices literally do not work.
— Deplorable Chug 👌 (@Maggie_the_Chug) 8. August 2017
How many of those seatbelt combinations do you permit passengers to use when the fasten seatbelt sign comes on?
— Jesse L (@ReformedintheQT) 7. August 2017
You guys didn't think that one through, did you. pic.twitter.com/SpM356DkkA
— Calvinist Coulson (@XpCoulson) 7. August 2017
Und zum Schluss noch eine positive Stimme.
Please ignore the haters, both passive and overt. Brilliant ad in tone, stance, and execution. Well done.
— Stacy F.S. Weitzner (@StacyWeitzner) 5. August 2017
(cma)